Nauka nie tylko dla ocen

Chodzenie do szkoły nie budzi raczej pozytywnych emocji. Przeciwnie, nawet najbardziej pilni uczniowie dla zasady liczą czas do weekendu i wolnych dni. Z niechęcią też wracają do szkoły po wakacjach i zimowych feriach. Jednak jest pewna grupa uczniów, którzy jednak mimo wszystko widzą w nauce wiele pozytywów i z zainteresowaniem przyswajają kolejne partie nawet trudnego materiału. W dodatku uważają też, że nauka jest w rzeczywistości bardzo przyjemna i świetnie poszerza horyzonty. Dzieci, ale również i dorośli ludzie czy nastolatki z takim podejściem zwykle potrafią myśleć syntetycznie, świetnie łączą fakty, potrafią też wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce. Nauczenie się tematu nie polega więc na jego zakuciu do sprawdzianu. Z założenia już materiał ma na dłużej pozostać w głowie. Taka nauka jest o wiele bardziej skuteczna i przede wszystkim przydatna. Samo zaś zakuwanie dla ocen to w rzeczywistości strata czasu. Żeby więc faktycznie osiągać dobre efekty w nauce, najlepiej jest zdecydować się na zmianę podejścia. Kiedy naukę traktuje się jak wyzwanie, z zainteresowaniem śledzi się kolejne tematy, to sam materiał zapamiętuje się właściwie mimochodem, a nauka wcale nie jest żmudna, lecz staje się bardzo interesująca a nawet pasjonująca. Pasję można spróbować obudzić w sobie samodzielnie lub też zacząć uczyć się z pasjonatem. Prędzej czy później każdy zaraża się jego zapałem do nauki.

Both comments and pings are currently closed.