Negatywne migracje a nauki dzieci

Wśród osób decydujących na migrację zarobkową przeważa ilość prac podejmowanych po tzw. „ znajomości”. Są to miejsca już znane, polecane. Osoby w pewnym sensie wiedzą już, czego mogą się tam spodziewać. Poprzez rodzinę czy znajomych wyjeżdżają na migrację. Są przez nich poinformowani, w jakich warunkach będą mieszkać, jaką pracę wykonywać oraz ile będą zarabiać. W ten sposób oraz poprzez zaobserwowanie standardu życia bliskich, mogą mniej więcej wyobrazić sobie swój poziom mieszkania i życia na migracji. Innym sposobem wyjazdu jest wyjazd bez jakichkolwiek informacji, bez żadnej czekającej na miejscu pracy czy mieszkania. Na taki rodzaj opuszczenia wpływ ma wykształcenie, zawód oraz znajomość języka obcego. Osoby umiejące się porozumieć na obcej ziemi mogą szybciej znaleźć pracę oraz lokum. Jednak wiele z nich wyjeżdżając w ten sposób pozostaje osobami bezdomnymi. I wówczas z poczucia wstydu nie chcą oni wracać do kraju. Tego typu sytuacja dotyka także osoby pozostałe w kraju. Dzieci, bowiem nie mają jednego lub tez i dwóch rodziców i tak naprawdę nie wiedzą, co się z nimi dzieje. W momencie, gdy kontakt urywa się dziecko w wieku szkolnym bardzo często jest zdeterminowane do tego stopnia by zacząć szukać swych rodziców. I dlatego w takich przypadkach bardzo ważna jest szybka reakcja nauczycieli. To właśnie oni powinny starać się pomóc zarówno takiej osobie jak i jej rodzinie. Jednak w większości przypadkach szkoła nie rozumie problemu a na dodatek każe takie dziecko za pogarszające się wyniki w nauce. Jak wiadomo to właśnie w szkole młoda osoba spędza najwięcej czasu i dlatego też to właśnie osoby tam pracujące czy to nauczyciele czy też pedagodzy szkolni powinni zawsze reagować na wszelkie sygnały dotyczące sytuacji swych wszystkich uczniów.

Both comments and pings are currently closed.