Problem odpowiedniego wykorzystywania możliwości

Rozwój cywilizacyjny sprawia, że dostęp do wielu danych oraz ciekawych informacji jest zdecydowanie prostszy. Mamy możliwość korzystania z różnorodnych źródeł. Najbardziej popularny jest Internet. Znajdują się tam niemal wszystkie dane dotyczące interesujących zagadnień. Stosunkowo dobrym rozwiązaniem są również programy telewizyjne omawiające konkretne zagadnienia tematyczne. Nieodzownym elementem wiedzy są jednak książki i inne pracowania pisemne. Publikacje zwarte oraz wszelkiego rodzaju czasopisma charakteryzują się bogatymi ilustracjami oraz ciekawą formą organizacji treści. Zawarte są tam dane rzetelnie i rzeczowo opracowane, przez specjalistów. Taka swoboda korzystania z wielu środków przekazu powinna spełniać oczekiwania wszystkich zainteresowanych. Niemnie jednak, wiele osób nie potrafi odpowiednio korzystać z danych możliwości. Dotyczy to szczególnie dzieci i młodzieży szkolnej. Oni nastawiają się bardziej na ściąganie gotowych opracowań oraz streszczeń. Nie są zainteresowani poszukiwaniem informacji, zgłębianiem problematyki. Popularnością cieszą Se zatem sposoby unikania konieczności poświęcenia własnego czasu na przygotowanie tematu. W ramach edukacji szkolnej prowadzone są zajęcia, których celem jest ukazanie uczniom możliwości komputera i Internetu oraz zachęcenie ich do odpowiedniego korzystania z jego zasobów. Sytuacja jednak nie ulega tak szybkiemu przeobrażeniu, jakbyśmy chcieli.

Both comments and pings are currently closed.